Love them lashes

Hey babes!

Har verkligen inte haft tid att blogga. Det är mycket som har hunnit hända sedan jag skrev här sist. Har bland annat tagit körkort, så har varit väldigt upptagen med körlektioner osv. Det har varit väldigt stressigt i skolan också, jag och mina kompisar har startat ett eget UF företag som heter ProcleanUF så vi har liksom arbetat med det i dagar och nätter. Nu har vi öppnat ett instagram konto så in och följ ”procleanuf” på instagram om ni inte redan har gjort det.

Idag tänkte jag i alla fall tipsa er om mina favorit lösögonfransar från Ardell. De heter glamour 105 black. Mina är köpta från Kicks men jag vet att det även finns på Åhelens och Lindex. De är sjukt fina och ser väldigt naturliga ut. Jag själv använder inte lösögonfransarna till vardags men till fester tycker jag att de passar perfekt. Med lösögonfransarna får man med ett ögonfranslim som jag tycker är väldigt dåligt. Det är för att limmet inte håller länge och fransarna börjar lossna efter ett tag, vilket är väldigt jobbigt när man är på fest. Jag rekommenderar er att istället använda ett ögonfranslim från märket DUO. Den är superbra och fransarna håller betydligt längre.
Det som många inte vet är att man kan använda lösögonfransar mer än en gång. Det man behöver göra är att ta bort limmet som fastnat på fransarna och det gör man genom en pincett. Man kan även använda pincett för att lägga lösögonfransarna, jag tycker att det är mycket smidigare än att använda fingrarna.
 
Här har ni bild på hur förpackningen ser ut! De kostar 69 kr på Kicks.
 
Ögonfranslim kostar 95kr på Kicks
 
Hoppas ni fick nån inspiration på vad ni kan köpa för lösögonfransar! Ciaaao!
~D
 
MAKEUP | |
#1 - - Sara:

Hej!
Jag undrar bara om du skulle kunna berätta om hur du tog ditt körkort eftersom jag själv håller på. Tycker er blogg är bra, fortsätt med er grej.

Upp